Вищі навчальні заклади працюють на перспективу. Їх випускники покликані утверджувати загальнолюдські та національні морально-духовні цінності. Вони мають усвідомлювати, що наукові знання, найновіші виробничі технології мають сенс лише за умов, коли вони спиратимуться на високий рівень морально-духовної вихованості їх носіїв. Кожен фахівець повинен розуміти, завчасно передбачати, якою мірою нові наукові відкриття, технології будуть сприяти людському розвитку. Тому важливими напрямами ефективної діяльності вищих навчальних закладів є демократизація, гуманізація та гуманітаризація навчально-виховного процесу. Виховна робота у ВНЗ – двосторонній процес, взаємодія вихователя і студента. Роль академнаставника полягає у спрямуванні виховної роботи в групі відповідно до побажань і ініціативи студентів та плану організації і проведення виховної роботи в університеті на рік.

Важливе місце в роботі кафедри хірургічної стоматології належить виховній роботі викладачів серед студентів, що спрямована на формування у них моральних якостей, громадської активності та відповідальності за долю України, дбайливого ставлення до національного багатства країни, любові до рідної мови.

При плануванні виховної роботи наставники передбачають вивчення здібностей студентів кураторських груп до навчання; ставлення до обраної спеціальності та плани на майбутнє; стан навчальної дисципліни та критерії вихованості студентів; вивчають житлово-побутові умови студентів, а також приділяють належну увагу студентам-сиротам.

Пріоритетним у виховній роботі зі студентами викладачів кафедри хірургічної стоматології є реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі, залучення молоді до національної та світової культури, збереження морального та фізичного здоров’я молодого покоління, виховання патріотизму, громадських якостей особистості, забезпечення педагогічних умов для соціалізації студентів, виховання в них життєвої компетентності.

У системі професійної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах має продовжуватися процес реалізації вимог програми виховання всебічно розвиненої особистості. У виховній роботі зі студентською молоддю варто використовувати різні форми: безпосередню навчальну, виробничу діяльність, участь у громадських справах, поводження у побуті.

Дбаючи про створення оптимальних умов для виховної роботи, не варто виносити завдання виховання за рамки навчального процесу. Треба зважати на дієвість і впливовість великого спектру форм діяльності, які сприяють формуванню всебічно розвиненої особистості. Це навчальні заняття, практика, наукові гуртки, творчі студії, екскурсії, походи, різноманітні форми і види суспільно-корисної праці та ін.

Протягом року, один раз на місяць проводяться години взаємоінформації зі студентами прикріплених груп, де доводиться до студентів рішення ректорату, вченої ради, деканату. Проводяться тематичні виховні години, зокрема з іноземними студентами проведено бесіду на тему: «Українські традиції».

Куратори зі студентами проводять різноманітні культурні заходи, організовують культпоходи в драмтеатр, філармонію, на різноманітні виставки.

Навчально-виховна робота проводиться відповідно до укладеної щорічно програми, затвердженої на засіданні кафедри хірургічної стоматології.


Національно-патріотичне виховання

Викладачі ведуть цікаву виховну та пізнавальну роботу зі студентами з метою формування та розвитку взаємодії інтересів майбутніх лікарів-стоматологів з історичними та моральними цінностями. Беруть активну участь у виховних заходах і конференціях університету, перегляді вистав у Тернопільському драматичному театрі та проводять години взаємоінформації серед студентів академічних груп в закріплених кімнатах гуртожитку.

Відвідування Тернопільського драматичного театру зі студентами кураторськоі групи, листопад (2016 рік)

Також студенти з викладачами кафедри відвідують «Історико-меморіальний музей політичних в’язнів», як відділ Тернопільського обласного краєзнавчого музею, котрий було відкрито й освячено 14 жовтня 1996 року на свято Покрови Пресвятої Богородиці.

Екскурсія в «Історико -меморіальний музей політичних вязнів»,листопад (2016 рік)

Національно-патріотично-виховна робота на кафедрі хірургічної стоматології направлена не тільки на підготовку висококваліфікованих лікарів-стоматологів, а також культурних, освідчених громадян своєї держави для запобігання національної нетерпимості та будь-яких проявів насильства у студентському середовищі та в країні загалом.

Асистенти І.А. Михайлюк І.А. , Гембаровський М.В. , Колодницька Г.Б. на "День вишиванки" (2016 рік)

Асистенти Міц І.Р., Михайлюк І.А., Беденюк О.С. на "День вишиванки" (2017 рік)

Асистент Беденюк О.С. та студентка І.Ю. Мерва на "День вишиванки" (2017 рік)

Асистенти Міц І.Р., Михайлюк І.А. , Лоза Х.О. на "День вишиванки" (2018 рік)

Асистенти Беденюк О. С. , Міц І. Р. , Ковтун Н.Я., Михайлюк І. А. на "День вишиванки" (2019 рік)

Україна вшановувала пам’ять жертв Голодомору 1932-1933 років. Це безпрецедентний злочин у світовій історії. Штучний голод був спрямований не лише на фізичне знищення українців. Комуністичний режим прагнув поставити знесилених голодом, страхом та відчаєм українців на коліна. Стерти генетичну пам’ять народу. Викорінити навіть думки про свободу та власну державу. Коли дослідники говорять про голодомор, мається на увазі період з квітня 1932 до листопада 1933. У сукупності ці події призвели до загибелі мільйонів людей, за деякими підрахунками близько чверті населення тодішньої України. Така кількість жертв означала знищення національного генофонду на кілька поколінь.

Людей, які стали жертвами голодоморів, у Тернополі на Театральному майдані згадали молитвою та вшанували їх пам’ять загальнонаціональною хвилиною мовчання. На знак скорботи про мільйони загиблих внаслідок голодоморів та політичних репресій співвітчизників, українці провели традиційну поминальну акцію “Запали свічку”. А на центральному майдані Тернополя зі свічок виклали символічний хрест.

Участь студентів у всеукраїнській акції "Запали свічку” (2018 рік)

Асистенти кафедри Твердохліб Н.О., Ковтун Н.Я. та студенти іноземного факультету з великим захопленням відвідали Тернопільський академічний обласний театр актора і ляльки, де мали можливість ознайомитися з одним із найважчих видів театрального мистецтва-моновиставою (2019 рік)

Моральне виховання

Благодійний ярмарок,вересень (2017 рік)

Кураторами груп проводяться виховні бесіди щодо культури поведінки, морального стану студентів групи, піднімаються питання щодо виникнення конфліктних ситуацій та шляхів виходу з них.

Доброю традицією серед наставників та студентів стали благодійні заходи.

Студенти стоматологічного факультету та куратор групи викладач кафедри хірургічної стоматології канд.мед.наук Міц Ірина Романівна приймали участь у благодійному заході.


Інтелектуально-духовне виховання

У жовтні 2017 році в читальній залі бібліотеки Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського відбулася зустріч з відомим українським письменником Василем Шклярем. Василь Шкляр презентував новий роман «Троща». Він описав події Бережанського регіону, долину з очеретом поблизу села Ішків, саме в трощі відбулася драма, розкрита в його романі. Письменник цікаво розповів про свій літературний доробок, та становлення себе як письменника-літератора.

Зустріч з В.Шклярем (2017 рік)


Студенти стоматологічного факультету та викладач кафедри хірургічної стоматології доцент Гутор Наталія Степанівна подякували Василю Шкляру за цікаву та змістовну розповідь. Він побажав молодому поколінню читати «живу» книгу, та бути патріотами України.

Куратори груп разом із студентами приймають участь у виробничих зборах, в урочистих подіях, присвячених Дню знань, Дню вчителя, у вечорах-зустрічах з випускниками, ветеранами праці, працівниками правоохоронних органів, правознавцями, відомими людьми нашого краю.

Студент є носiєм певної моралi i виховується як пiд час навчально-виховного процесу, так i середовищем особистого буття. У зв’язку з цим важливу роль вiдiграють соцiогуманiтарнi дисциплiни, бесiди на моральну тематику, зустрiчi з видатними особистостями, відвідування культурно-мистецьких заходів, читання художньої лiтератури.

У листпопаді 2021 року у приміщенні бібліотеки університету відбулась презентація книжки Анастасії Леухіної «Зовсім не страшна книга» за сприяння Українсько -Швейцарського проекту «Розвиток медичної освіти».



Доценти Беденюк О. С., Твердохліб Н. О. та студенти стоматологічного факультету відвідали презентацію книги Анастасії Леухіної (2021 рік)


Естетичне виховання

Естетичний вплив на студентів має бути планомірним, цілеспрямованим і здійснюватися щоденно. Оскільки для студентів навчання є їх безпосередньою трудовою діяльніс­тю, необхідно розкривати красу праці, виховувати естетичне ставлення до неї. Вищий навчальний заклад не може нехтувати потребою створення сприятливих естетичних умов для навчання.


Асистент Беденюк О.С. зі студентами кураторської групи в період новорічних свят (2018 рік)

Асистенти Беденюк О.С. та Міц І.Р. зі студентами в період новорічних свят (2018 рік)

Асистент Беденюк О.С. зі студентами у кінотеатрі (2019 рік)

Асистент Міц І. Р. зі студентами у кінотеатрі (2019 рік)

Асистенти Беденюк О.С. і Твердохліб Н.О. зі студентами кураторських груп на Різдвяному концерті "І слово сталося тілом і оселилося між нами" присвячений святкуванню Різдвяних свят та року Біблії у світі (2020 рік)

Колектив кафедри на святковому концерті з нагоди Міжнародного дня стоматолога, 15-річчя з дня заснування стоматологічного факультету та сторіччя Української стоматологічної школи (2020 рік)

Колектив кафедри хірургічної стоматології у день свята Різдва Пресвятої Богородиці - одного із 12 найважливіших свят церковного року . Вишиті сорочки та сукні є символом єднання, солідарності та підтримки (2021 рік)

Доцент кафедри Беденюк О.С. провела інформаційно-просвітницьку бесіду зі студентами кураторської групи задля інформування про вакцинацію від COVID-19. Також розповіла, що тільки завдяки активній вакцинації можна побороти коронавірусну пандемію. (2021 рік)